Karosa C 934, C 934E a C 935E

(1)

(1) Jediná Karosa C 934E DP hl. m. Prahy - ev. č. 5973 (r. v. 1999, garáže Hostivař) na konečné linky 223 Horní Počernice, prosinec 2004. Dnes tuto linku provozuje dopravce Hotliner.

(2)

(2) Autobusy Karosa C 934E dopravce ČSAP Nymburk na konečné linky 398 Černý Most v prosinci 2005 - zleva ev. č. 1956 (r. v. 2001), 1952 (r. v. 2000) a 1953 (r. v. 2000).

Dvoudvéřové autobusy běžné délky typů Karosa C 934 a C 934E s mechanickou převodovkou byly dodávány dopravcům Pražské integrované dopravy v letech 1997 - 2001. Jejich výroba navázala na úspěšný typ Karosa C 734.

(3)

(3) Karosa C 934E dopravce Spojbus ev. č. 1425 (r. v. 2001) na konečné linky 380 Beroun, aut. st. v červnu 2006.

(4)

(4) Karosa C 934E dopravce Martina Uhera ev. č. 1126 (r. v. 2000) v nástupní zastávce linky 314 Smíchovské nádraží, červen 2006.

Inovované autobusy Karosa C 934E nahradily ve výrobě původní verzi C 934 v průběhu roku 1999. Karosy C 934E se od původních C 934 odlišují podlahou sníženou o 10 cm (790 mm nad zemí místo 890). Dalšími změnami jsou obrysová světla na bocích karosérie a odlišné řešení zamykání dveří (bez klasických páček). Okna jsou u obou provedení uchycena v gumovém těsnění.

(5)

(5) Jediná Karosa C 934E DP hl. m. Prahy - ev. č. 5973 (r. v. 1999, garáže Hostivař) - na konečné linky 250 Černý Most, červenec 2004.

(6)

(6) Karosa C 934E DP ev. č. 5973 (r. v. 1999) jako služební vůz garáží Hostivař na Palmovce v srpnu 2005.

Dopravní podnik hl. m. Prahy vlastní pouze jeden vůz Karosa C 934E. Karosu C 934 neprovozuje žádnou. Jediná Karosa C 934E Dopravního podniku byla dodána na jaře 1999 do garáží Hostivař a obdržela evidenční číslo 5973. Vůz byl zpočátku určen pouze pro zájezdovou dopravu a na linkách PID jej můžeme vidět až od roku 2001. Autobus obsluhuje linky městské dopravy ve východní části Prahy.

(7)

(7) Karosa C 934 dopravce Connex Praha ev. č. 1314 (r. v. 1997) projíždí s orientacemi linky 331 kolem zastávky Nemocnice Krč. Únor 2005.

(8)

(8) Karosa C 934 dopravce OAD Kolín ev. č. 1701 (r. v. 1998) v červeno-bílém nátěru na konečné linky 412 Český Brod, žel. st., v březnu 2006.

Vozidlo je celé bílé a zajímavé je, že není vybaveno výrazným označením dopravce ani jeho logem. Interiér vozu je téměř shodný s Karosami C 734 Dopravního podniku.

(9)

(9) Netradičně natřená Karosa C 934 dopravce Martina Uhera ev. č. 1122 (r. v. 1998) na konečné linky 321 Smíchovské nádraží, prosinec 2004.

(10)

(10) Karosa C 934 dopravce ČSAD Polkost ev. č. 1613 (r. v. 1998) při manipulační jízdě na konečné Říčany, Černokostelecká, v pozadí Karosa C 954E Connexu Praha ev. č. 1348 (r. v. 2003) na lince 499. Srpen 2005.

Rozšířenější jsou vozy Karosa C 934(E) u jiných dopravců PID. Tyto vozy nasazují do provozu dopravci Connex Praha, ČSAD MHD Kladno, ČSAD Polkost, ČSAD Střední Čechy, ČSAP Nymburk, Martin Uher, OAD Kolín, Probo Trans Beroun a Spojbus.

(11)

(11) Karosa C 934 dopravce ČSAD Střední Čechy ev. č. 1532 (r. v. 1998) na konečné linky 368 Ládví, březen 2006.

(12)

(12) Karosa C 934E dopravce Probo Trans Beroun ev. č. 1202 (r. v. 2000) na konečné linky 384 Zličín, červen 2006.

Před svým vystoupením z PID 1. dubna 2005 provozoval jeden vůz Karosa C 934 také dopravce ČSAD Benešov.

(13)

(13) Karosa C 934 dopravce ČSAD MHD Kladno ev. č. 1405 (r. v. 1999) na konečné linky 350 Dejvická, březen 2006.

(14)

(14) Karosa C 934E ČSAP Nymburk ev. č. 1951 (r. v. 1999) na konečné linky 398 Černý Most, léto 2003.

Největším provozovatelem autobusů typu Karosa C934(E) v systému PID je společnost ČSAD Střední Čechy se sedmi vozy.

(15) Foto Petr Král

(15) Karosa C 935E ČSAD Polkost ev. č. 1622 (r. v. 2000) odstavená u stanice metra Strašnická, květen 2006.

(16)

(16) Karosa C 935E ČSAD Polkost ev. č. 1622 (r. v. 2000) v původním provedení bez digitálních orientací na konečné linky 387 Skalka, červenec 2004.

Autobusy typů Karosa C 934(E) jezdí na linkách PID v několika nátěrech. Jedním z nich je klasická modro-bílá barevná kombinace "ČSAD" (Connex Praha, ČSAD Polkost, Probo Trans Beroun), dalším červeno-bílý "městský" nátěr (Connex Praha, OAD Kolín) a nátěr žluto-šedý (Martin Uher). Provozovány jsou také ve firemních nátěrech (Connex Praha, ČSAD BUS Kladno, ČSAD Střední Čechy, ČSAP Nymburk, Spojbus) nebo celé bílé (ČSAD Polkost, Martin Uher, OAD Kolín).

(17) Foto Kevin Kulík

(17) Interiér autobusu Karosa C 934 dopravce Connex Praha, březen 2006.

(18) Foto Kevin Kulík

(18) Stanoviště řidiče autobusu Karosa C 934 dopravce Connex Praha, březen 2006.

Typy vozů Karosa C 935 a jeho novější verze Karosa C 935E jsou odvozeny od rozšířenějšího provedení Karosa C 934(E). Odlišují se lepším vybavením, které je předurčuje pro dálkovou linkovou a zájezdovou dopravu. V PID zastupuje tyto řady vozů jediný autobus - Karosa C 935E ev. č. 1622 ČSAD Polkost z roku 2000. Vůz jezdí v bílém nátěru a má už novější rovné zadní čelo jako novější řady vozů 95X / 96X. Na rozdíl od autobusů Karosa C 934 a C 934E tohoto dopravce je vybaven digitálními orientacemi.

(19) Foto Petr Král

(19) Stanoviště řidiče autobusu Karosa C 935E dopravce ČSAD Polkost, květen 2006.

(20) Foto Petr Král

(20) Karosa C 935E ČSAD Polkost ev. č. 1622 (r. v. 2000) odstavená u stanice metra Strašnická, květen 2006.

Zpět na hlavní stranu